علائم هشداردهنده

نویسنده: رنه ونر | مترجم: نوشین الله‌دینی


Teresa Sdralevich - Attention affiches
کتاب علائم هشداردهنده | اثر: ترسا اسدرالویچ

اثری منتشر شده از نشر «ترسا اسدرالویچ»، بروکسل۲۰۱۴، دارای چهل صفحه است و در قطع ۱۴*۲۱ سانتی‌متر، تصویرسازی سیاه و سفید، دارای جلد نرم می‌باشد و به زبان فرانسوی نوشته شده.
تهیه این کتاب به جهت یک کارگاه آموزشی پوستر برای بچه‌ها بود، که با یک نمایشگاهی از پوسترهای خود ترسا اسدرالویچ همراه بود. باوجود متن و تصویرسازی ساده و دستنویس بودن کتاب، تمام جوانب ضروری تاریخ طراحی پوستر را پوشش می‌دهد و یک شاهکار از طراحی کتاب و ارتباط بصری است.


«ترسا اسدرالویچ» یک طراح گرافیک بسیار مشهور در سطح بین‌المللی است، در ایتالیا متولد شده و در بروکسل زندگی می‌کند. برای مدت‌ها معتقد بودم که او تنها گرافیست معاصر بلژیکی است. او طرفدار پر و پا قرص پوسترهای خیابانی است: وقتی سال ۲۰۰۳ در بروکسل دیدمش مشغول چسباندن ۸۰۰ پوستری بود که قبلا در خیابان‌های ایتالیا جمع‌آوری کرده بود.
وقتی ترسا نمایشگاه آثارش را در Ath بلژیک، برگزار می‌کرد، آن را با یک کارگاه آموزشی طراحی پوستر برای کودکان ترکیب کرد تا آن‌ها را در سنی که آماده پذیرش مطالب هستن به گرافیک علاقه‌مند کند. بازدید کودکان از موزه‌ها سرگرمی ای است که تقریبا به امری معمول تبدیل شده یا حتی متخصصانی وجود دارند که به صورت حرفه‌ای تعلیم دیده اند تا کودکان را از گوشی‌های هوشمند دور کنند، اما نوشتن یک کتاب دستی برای آن‌ها، هم سرگرم‌کننده و جالب است هم گامی بزرگ برای رسیدن به این هدف. همانطور که در زیر می بینید حتی من هم وسوسه شده ام که تکالیفم را انجام دهم، به سوالات پاسخ دهم ویک پوستر طراحی کنم.

 


 

زمان انتشار: ۱۸:۴۵ ۱۳۹۶/۴/۱۳

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن

محمد صادق علی میرزایی

سلام و خسته نباشین بابته مطالب مفیدتون سپاس از زحماتتون
میخواستم ببینم این کتاب تو ایران هم موجود هست ؟
میشه راهنمایی کنین
با سپاس فراوان
...