«پوسترهای نیکلاس تراکسلر» منتشر شد


پوسترهای نیکلاس تراکسلر
گردآوری و انتشار: نشر خط و ربط
۱۳۹۳


ریحانه‌سادات هاشمی

نشر خط و ربط، وابسته به موسسه‌ی فرهنگی هنری ممیز، اولین کتاب خود را در زمینه‌ی هنرهای تجسمی منتشر کرد. این کتاب، مجموعه‌ای ویژه از آثار «نیکلاس تراکسلر»، طراح طراح گرافیک سوییسی است. او در سال ۱۳۹۰ به ایران آمد و نمایشگاه پوستر و کارگاه آموزشی برگزار کرد. آثار او پس از سفر وی به ایران توسط نشر خط و ربط جمع‌آوری شده است.
نیکلاس تراکسلر متولد ۱۹۴۷ در ویلیزائوی سوییس است. او دانش‌آموخته‌ی تایپوگرافی و طراحی گرافیک است. از سال ۱۹۶۶ کنسرت‌های جای ویلیزائو را سازمان‌دهی می‌کرد و در ۱۹۷۵، فستیوال سالانه‌ی جاز ویلیزائو را بنیان‌گذاری کرد. تراکسلر عضو اتحادیه‌ی بین‌المللی گرافیک است. او برنده‌ی جوایز ملی و بین‌المللی بسیاری است و پیوسته کارهایش را در سراسر جهان به نمایش می‌گذارد.
تراکسلر در مقدمه‌ی این کتاب نوشته است: «به نمایش گذاشتن پوسترهایم در تهران برای من افتخار بزرگی بود؛ چرا که من نه فقط مرتضی ممیز، بلکه بسیاری از دیگر طراحان بزرگ گرافیک ایران را تحسین می‌کنم. برگزاری نمایشگاه در کنار یک نمایشگاه خاص از آثار مرتضی ممیز، عالی بود. حضور افراد جذاب از نسل جوان و مسن‌تر، خوش‌شانسی دیگر من بود. یادم هست با بسیاری از مردمان علاقه‌مند حسابی مشغول گفت‌وگو می‌شدیم.»
در ابتدای این کتاب، مصاحبه‌ی
مجید عباسی با نیکلاس تراکسلر که در سال ۲۰۰۷ در ویلیزائوی سوییس انجام شده، آمده است. 
کتاب «پوسترهای نیکلاس تراکسلر» در ۱۱۵ صفحه رنگی و به دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر شده است. قیمت این کتاب ۳۹۰۰۰ تومان است و توسط شهر کتاب کارنامه توزیع می‌شود.

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن