طراحی شرقی


طراحی شرقی
Oriental Design
مروری بر پوسترهای تایپوگرافی چهار نسل طراحان گرافیک ایران
علیرضا وکیلی ورجوی
۱۳۹۳


ریحانه‌سادات هاشمی

آثار به‌نمایش درآمده از طراحان ایرانی در «هفته‌ی طراحی میلان»، به همت علیرضا وکیلی ورجوی در کتاب «طراحی شرقی» چاپ شده‌اند. علیرضا وکیلی ورجوری مسئولیت انتخاب آثار تایپوگرافی ۳۰ طراح گرافیک ایرانی را برای به‌نمایش در آمدن در این نمایشگاه به عهده داشت. او این آثار را پس از انتخاب و پیش از برگزاری نمایشگاه، در کتابی با نام «طراحی شرقی» منتشر کرد.
 کتاب طراحی شرقی در برگیرنده‌ی آثاری از قباد شیوا، ابراهیم حقیقی، علیرضا مصطفی‌زاده ابراهیمی، ساعد مشکی، مجید عباسی، کوروش پارسانژاد، فرزاد ادیبی، بیژن صیفوری، مهدی محمدی، اونیش امین‌الهی، علیرضا وکیلی ورجوی، پریسا تشکری، کسری عابدینی، دامون خانجان‌زاده، بهراد جوانبخت، کوروش جدی، مریم عنایتی، لیلا میری، آرمین مهدوی، احسان رضوانی، امیرحسین قوچی‌بیک، مجید کاشانی، مهدی سعیدی، مهدی مهدیان، رضا باباجانی، امید نعم‌الحبیب، عمارعیسی پور طوطی زاد، مهدی فاتحی، محمد اردلانی، مسعود آقایی و ائلمان تقی‌دوست است.
این آثار که تعداد آن‌ها ۱۰۰ عدد است، آثار چهار نسل طراحان گرافیک ایرانی است که در بین سال‌های ۱۳۵۱ تا ۱۳۹۳ طراحی شده‌اند. جمع کردن آثار چهار نسل طراحان گرافیک در یک مجموعه، فرصت مناسبی برای مقایسه‌ی آثار طراحان و بررسی سیر تحول تایپوگرافی در ایران، از گذشته تا امروز را فراهم کرده است.
کتاب طراحی شرقی در ۶۳ صفحه و به‌صورت تمام‌رنگی منتشر شده است. علیرضا وکیلی ورجوی، علاوه بر انتخاب آثار، مدیریت هنری این کتاب را نیز بر عهده داشته است.




زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن