آرشیو طراحی گرافیک فایدن



آرشیو طراحی گرافیک فایدن
ناشر: فایدن

شهاب اشتری


آرشیو طراحی گرافیک فایدن، 500 اثر شاخص و نوآورانه‌ی تاریخ طراحی گرافیک از سراسر دنیا شامل روزنامه، مجله، کتاب، پوستر، آگهی، قلم، نشانه، هویت‌سازمانی، پوشش صفحه و سی‌دی و گرافیک متحرک را در یک مجموعه‌ی بزرگ و بی‌نظیر گردهم‌آورده است.
این کتاب با مشارکت بیش از پنجاه نویسنده و پژوهشگر انتشارت هنری پیشروی فایدن تدوین شده است. گروه نویسندگان این کتاب از میان بیش از 8000 نمونه اولیه که در طول پنج سال با همکاری گروه بزرگ‌تری از پژوهشگران و تاریخ‌نگاران و همینطور طراحان گرافیک جمع‌آوری شده،500 اثر گرافیک را باتوجه به اهمیت تاریخی و تصویری‌شان برای چاپ نهایی انتخاب کرده‌اند. هر مدخل کتاب با چند تصویر و یک توضیح توصیفی از یکی از نویسندگان همراه شده است.
 آرشیو طراحی گرافیک فایدن، کارهای گرافیک از زمان ظهور تکثیر مکانیکی - از اولین کتاب چاپ‌شده با حروف متحرک چاپی در کره در سال 1377 میلادی و انجیل گوتنبرگ در سال 1455 میلادی در آلمان تا آثار معاصر را شامل می‌شود. نزدیک به تمام آثار این کتاب از آثار طراحان کشورهای پیشرو در گرافیک مدرن- از اروپا، امریکا، روسیه و ژاپن تشکیل شده است. سه مدخل این مجموعه به سه اثر شاخص از سه طراح ایرانی، مرتضی ممیز، رضا عابدینی و ایمان راد اختصاص‌یافته‌است.
این مجموعه به‌صورت جعبه‌ای شامل 500 کارت 25در31 سانتیمتری ارائه‌شده‌است که بر روی هر کارت تصویر یک اثر گرافیک و در پشت آن تصاویر جانبی و اطلاعات مربوط به آن اثر چاپ شده‌است. برگه‌های جداکننده‌ای هم به‌همراه این کتاب‌درجعبه ارائه‌شده‌است که به خواننده این امکان را می‌دهد که کارت‌ها را براساس تاریخ، نام طراح یا نوع اثر به اختیار خود مرتب کند.
شکل تولید کارتی این کتاب‌ـ‌پرونده، این امکان را می‌دهد که بتوان صفحات آن را مانند کتاب ورق زد یا روی میز کنار هم چید و یا به دیوار نصب کرد. آرشیو طراحی گرافیک فایدن، با توجه به محتوا و ساختار طراحی کارتی‌اش به عنوان منبعی ایده‌آل و بی‌نظیر برای آموزش و مطالعه‌ی تاریخ گرافیک مورد توجه مدرسان، پژوهشگران، دانشجویان و علاقه‌مندان طراحی گرافیک قرار گرفته است.
این کتاب در اواخر سال 2012 در 1000 صفحه (500 کارت دورو) شامل 3000 تصویر رنگی و 300 تصویر سیاه‌و‌سفید توسط انتشارات فایدن منتشر شده است. 







پشت و روی کارت مربوط به مرتضی ممیز/ عنوان اثر: زن همگام انقلاب

پشت و روی کارت مربوط به رضا عابدینی/ عنوان اثر: حروف و طراحی حروف فارسی

پشت و روی کارت مربوط به ایمان راد/ عنوان اثر: بیست و یکمین جشنواره ملی قرآن دانشجویان ایران


ویدئوی مربوط به این کتاب


زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن