همیشه در حال یادگیری باشید.

مترجم: ریحانه دقیقیان


سوال از ۱۰۰ طراح بخش کوچکی از پروژه‌ی یک طراح به‌نام «یوگنی یرمکاو» است که مصاحبه‌های بسیارکوتاهی را با طراحان مختلف (که اغلب طراح‌گرافیک هستند) انجام می‌دهد.
هریک از این مصاحبه‌ها شامل پنج سؤال و جواب هستند. او از همه طراحان پنج سؤال یکسان پرسیده‌؛ سؤالات مهم، پاسخ‌های کوتاه.
اصل این پروژه بر این اساس بنا شده است: کلمات اضافی و بیهوده، هرچه کمتر، بهتر. هدف، انتقال اطلاعات مفید و تا حد ممکن خلاصه شده به خوانندگان است.
این مصاحبه‌ها به‌صورت اینترنتی و از طریق ایمیل انجام شده‌اند. این پروژه در ماه آوریل سال ۲۰۱۴ آغاز شد و اولین مصاحبه در ۱۳ ماه مه ۲۰۱۴ منتشر شد. مطالعه‌ی این مصاحبه‌ها می‌تواند مفید باشد.



  ریچاردو گانزالزRicardo Gonzalez    
طراح گرافیک و تصویرگر ساکن نیویورک
 
هنگامی که در این حرفه آغاز به‌کار کردید با چه مشکلاتی مواجه شدید؟
هنوز هم احساس می‌کنم در ابتدای مسیر هستم، ولی آن چه تا کنون آموخته‌ام این است که بر روی سختی‌ها و مسائل گذشته تمرکز نکرده، آن‌ها را فراموش کنم و به راه خود ادامه دهم. خواهی نخواهی موقعیت‌های خوب می‌آیند و می‌روند. نگران نباشید، اگر این پروژه نشد، یک پروژه‌ی دیگر در مسیر شما قرار خواهد گرفت. به عنوان یک طراح جوان، حفظ انگیزه و ادامه‌ی کار بسیار دشوار است، با این حال نباید دست از رویای خود برداریم یا از شسکت بهراسیم. صبر و استقامت کلیدهای اصلی موفقیت هستند.

یک طراح جوان باید چه‌کار کند تا هیچ‌کس او را استخدام نکرده و به او سفارش کار ندهد؟
هیچ‌کاری نکنید! متکبر و ناسپاس باشید و آثار خود را به نمایش نگذارید.

آیا نکتهای هست که آرزو میکردید ای کاش از ابتدای فعالیت خود در این حرفه می دانستید؟
آرزو می‌کردم ای‌کاش می دانستم چطور شروع کنم، بعد از دانشگاه چه‌کار کنم، چطور یک طراح مستقل باشم و چطور استخدام شوم. بعد از پایان تحصیلم با این سوالات ساده ولی دردناک مواجه شدم که باعث وحشت من شد تا جایی که نزدیک بود تسلیم و نا امید بشوم. همه‌ی این‌ها جزء جداناپذیری از پروسه‌ی طراح شدن و مقابله با موانع احتمالی آن است. شما چگونه آغاز کنید؟ خوب، فقط شروع به‌کار کنید! بعد از پایان تحصیل چه کنید؟ تمرکز! چطور به صورت مستقل کار گرافیک را آغاز کنید؟ تحقیق و جستجو! چطور استخدام شوید؟ مودب، قدر شناس و تشنه‌ی یادگیری باشید. و آخر این که: همیشه مثبت‌نگر باشید.
«با سخت کوشی می‌توان کمبود استعداد را جبران نمود، ولی با استعداد فروان نمی‌توان به کم‌کاری فائق آمد.» هر دو را با هم ادغام کنید.

آیا قوانین و قواعد خاصی را برای بالا‌بردن کیفیت کار در حرفه خود دنبال می کنید؟
منظم بودن! برای زمان کار و سایر فعالیت‌هایتان برنامه‌ی مشخص داشته باشید تا بتوانید کارهای خود را همان طور که باید پیش ببرید، به خصوص اگر طراح گرافیک مستقل باشید، زیرا در این صورت احتمالاً باید دوبرابر سایرین تلاش کنید.
گاهی از طراحی‌ها و کارتان فاصله بگیرید و به خودتان استراحت دهید. بهتر است برای خودتان یک تفریح در نظر بگیرید.
همیشه در حال یادگیری باشید.

آیا کتاب مناسبی برای طراحان جوان سراغ دارید که به آنها معرفی کنید؟
سه کتاب از مجموعه ی 99U، اثر اسکات بلسکی را توصیه می‌کنم: ایده‌ها را عملی نمایید، روز به روز خود را مدیریت کنید، و توانایی‌های بالقوه‌ی خود را به حداکثر برسانید.



 

زمان انتشار: ۱۳:۵۹ ۱۳۹۵/۱۰/۱

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن