به خاطر داشته باشید این لوگوی مشتری است، نه لوگوی شما


ترجمه: ریحانه دقیقیان

۵ سوال از ۱۰۰ طراح بخش کوچکی از پروژه‌ی یک طراح به‌نام «یوگنی یرمکاو» است که مصاحبه‌های بسیارکوتاهی را با طراحان مختلف (که اغلب طراح‌گرافیک هستند) انجام می‌دهد.
هریک از این مصاحبه‌ها شامل پنج سؤال و جواب هستند. او از همه طراحان پنج سؤال یکسان پرسیده‌؛ سؤالات مهم، پاسخ‌های کوتاه.
اصل این پروژه بر این اساس بنا شده است: کلمات اضافی و بیهوده، هرچه کمتر، بهتر. هدف، انتقال اطلاعات مفید و تا حد ممکن خلاصه شده به خوانندگان است.
این مصاحبه‌ها به‌صورت اینترنتی و از طریق ایمیل انجام شده‌اند. این پروژه در ماه آوریل سال ۲۰۱۴ آغاز شد و اولین مصاحبه در ۱۳ ماه مه ۲۰۱۴ منتشر شد. مطالعه‌ی این مصاحبه‌ها می‌تواند مفید باشد.



                                                                     
   ایمی پیسترا | Amy Pastre   
                                                           

هنگامی که در این حرفه آغاز به کار کردید با چه مشکلاتی مواجه شدید؟
بلافاصله پس از پایان تحصیلاتم به چارلستون نقل مکان کردم. گزینه‌های زیادی برای انتخاب نداشتم و در نهایت در شغلی مشغول به کار شدم که به آن‌چه دوست داشتم شباهت چندانی نداشت. همیشه آرزو داشتم به نیویورک بروم و برای شخص یا شرکت خیلی معروفی کار کنم. در اولین شغلم کسی نبود که راهنمایم باشد و مجبور بودم ساعات استراحتم را صرف کار کنم تا به ابهامات خودم پاسخ دهم. بعدها این تقلا به نفع من تمام‌ شد، زیرا به عنوان یک طراح جوان و تازه‌کار می بایست اعتماد به نفس خود را حفظ کرده و برای خودم ایجاد رغبت و انگیزه می‌کردم. آن موقع مجبور بودم سخت کار کنم تا به خودم و دیگران ثابت کنم از پس کاری که به آن علاقه‌مند هستم به خوبی برمی‌آیم.

یک طراح جوان باید چه کار کند تا هیچ کس او را استخدام نکرده و به او سفارش کار ندهد؟

بدون تعیین قرار قبلی یه استودیو بروید. ممکن است در همان زمان، جلسه یا ارائه‌ی کاری در استودیو در حال وقوع باشد و ورود بی خبر شما به آن جا باعث ایجاد مزاحمت شود. این گونه بدون هماهنگی وارد شدن باعث می‌شود هم شما و هم آن ها دچار تعذیب شوید. اجازه دهید با نشان دادن نمونه کار و تعیین وقت قبلی، شایستگی حضور در استودیو را پیدا کنید.



آیا نکته‌ای هست که آرزو می‌کردید ای کاش از ابتدای فعالیت خود در این حرفه می‌دانستید؟
فکر می‌کنم یکی از سخت‌ترین کارهایی که به عنوان یک طراح جوان می‌بایست انجام می‌دادم، گوش دادن به حرف‌های سفارش‌ دهندگان بود؛ این که چه ‌طور  خود را از پروسه ی مخصوص به خودت بیرون بکشی و حقیقتاً به حرف‌های مشتری گوش بسپاری. زمانی که خوب گوش دادن را بیاموزید، دست‌یابی به راه‌کاری که هم مورد پسند شما باشد و هم مشتری، موفقیت‌آمیزتر خواهد بود. این که در حین کار مرتب به خاطر داشته باشید این لگوی مشتری است، نه لگوی شما، کمی دشوار است. همیشه می‌توان راهی پیدا کرد تا به حرف سفارش‌دهنده گوش داد و خواسته‌های او را به بهترین نحو، به زبان تصویر ترجمه نمود. اما معمولاً پیدا کردن راهی برای تعامل حقیقی بین طراح و سفارش‌دهنده، نیازمند زمان است.

آیا قوانین و قواعد خاصی را برای بالا بردن کیفیت کار در حرفه خود دنبال می‌کنید؟
محدودیت زمانی در بالا بردن کیفیت کار من تاثیر به سزایی دارد. این که بدانم چه زمانی باید کارم را برای ارائه آماده کنم، مرا بر روی پروژه متمرکز می‌کند و باعث می‌شود تا زمان‌بندی کارم را به شکل دقیق‌تری تنظیم کنم.
همیشه قبل از شروع پروسه‌ی طراحی، مکث کرده و دوباره به آن چه در ذهن دارم می‌نگرم. این کار باعث می‌شود که مطمئن شوم به آن راهکارهایی که جواب می‌دهند فکر می‌کنم و نه به هر آن چه که در ذهنم پدیدار می‌شود.

آیا کتاب مناسبی برای طراحان جوان سراغ دارید که به آن‌ها معرفی کنید؟

میمون‌های پنیری: یک رمان در دو فصل اثر چیپ کید، شکل طراحی اثر فرانک کایمرو. ی
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن