فایل نمونه کارهایتان را به صورت زیپ شده ارسال ننمایید


ترجمه: ریحانه دقیقیان

۵سوال از ۱۰۰ طراح بخش کوچکی از پروژه‌ی یک طراح به‌نام «یوگنی یرمکاو» است که مصاحبه‌های بسیارکوتاهی را با طراحان مختلف (که اغلب طراح‌گرافیک هستند) انجام می‌دهد.
هریک از این مصاحبه‌ها شامل پنج سؤال و جواب هستند. او از همه طراحان پنج سؤال یکسان پرسیده‌؛ سؤالات مهم، پاسخ‌های کوتاه.
اصل این پروژه بر این اساس بنا شده است: کلمات اضافی و بیهوده، هرچه کمتر، بهتر. هدف، انتقال اطلاعات مفید و تا حد ممکن خلاصه شده به خوانندگان است.
این مصاحبه‌ها به‌صورت اینترنتی و از طریق ایمیل انجام شده‌اند. این پروژه در ماه آوریل سال ۲۰۱۴ آغاز شد و اولین مصاحبه در ۱۳ ماه مه ۲۰۱۴ منتشر شد. مطالعه‌ی این مصاحبه‌ها می‌تواند مفید باشد.



                                                                     
   نان نوس | Nan Na Hvass    
                                                           


هنگامی که در این حرفه آغاز به کار کردید با چه مشکلاتی مواجه شدید؟
فکر می‌کنم دشوارترین قسمت در آغاز این حرفه بالا نگه داشتن کیفیت کار به صورت مداوم و پیدا کردن سبک شخصی است. ما حرفه‌ی خود را در دوره‌ی دانشجویی آغاز کردیم و به همین دلیل پر از افکار و ایده‌های تازه بودیم.

یک طراح جوان باید چه کار کند تا هیچ‌کس او را استخدام نکرده و به او سفارش کار ندهد؟
نکته‌ی بدیهی است ولی هنگام ارسال رزومه‌ی خود برای استخدام، فایل نمونه کارهایتان را به صورت زیپ شده ارسال ننمایید. ما روزانه رزومه‌های بسیاری از طریق ایمیل دریافت می‌کنیم و گاهی سرمان آنقدر شلوغ است که فرصت نداریم روی صفحه‌ی کامپیوتر به دنبال فایل unzip شده بگردیم. یا دست کم یک تصویر قابل دسترس در صفحه ی ایمیلتان بگذارید که حس کنجکاوی کارفرما را برای باز نمودن فایل نمونه کارهای شما برانگیزد. فکر می‌کنم در مجموعه‌های بزرگ، عده ای وظیفه‌ی بررسی ایمیل‌ها را بر عهده دارند، ولی در مجموعه‌های کوچکی مثل استودیوی ما، همه‌ی کارها را خودمان انجام می دهیم.


آیا نکته‌ای هست که آرزو می‌کردید ای کاش از ابتدای فعالیت خود در این حرفه می‌دانستید؟

به نظرم خوب بود اگر می‌دانستم در برخی موارد باید به جای عملکردهای پیچیده و صرف انرژی بسیار بر روی کارهای اشتباه، کمی ساده‌تر فکر و عمل نمود. ما هیچ‌گاه به طور مشخص کار خود را ارتقاء ندادیم یا اقدام به فروش آثارمان نکردیم، اما خوشبختانه در پی هر پروژه‌ای که به پایان می رساندیم، پروژه‌های بعدی به سمت ما سرازیر می‌شدند. با نگاهی به گذشته، می‌توانم بگویم بهتر بود کنترل بیشتری بر روی پیشرفت کسب و کارمان می‌داشتیم.

آیا قوانین و قواعد خاصی را برای بالا بردن کیفیت کار در حرفه خود دنبال می‌کنید؟
هنگامی که تعداد پروژه‌ها زیاد و زمان کم است، پروژه‌ها را به قسمت‌های کوچک تقسیم می‌کنم و با تنظیم آلارم ساعت، وقتی که برای هر قسمت می‌گذارم را مشخص می‌کنم. با صدای ساعت به سراغ قسمت بعدی می‌روم. این کار در زمان شلوغی کار به تنظیم وقت و کاهش تنش کمک بسیاری می‌کند.

آیا کتاب مناسبی برای طراحان جوان سراغ دارید که به آن‌ها معرفی کنید؟
بله: اسرار هندسه‌ی باستانی و کاربرد آن
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن