ده راهی که یک طراح گرافیک می‌تواند پول بیشتری دربیاورد

نویسنده: کاترین پوترز | مترجم: نوشین الله‌دینی
 
برای یک طراح گرافیک بسیار هوشمندانه است که منابع مالی متفاوتی داشته باشد. این مساله برای طراحان آزاد بسیار مناسب و البته نیازمند مدیرت ماهرانه زمان است. اگر شما کمی زمان اضافه هنگام کار دارید، به راه‌اندازی مغازه یا وب‌سایت خود فکر کنید و یا از فواید یکی از این ده وب‌سایت برای ایجاد درآمدی درکنار حرفه‌تان بهره بگیرید.
 
Creative Market
این سایت راهی برای طراحان است تا فایل‌های دیجیتال خلق کنند و بفروشند. فایل‌هایی مانند: تمپلیت‌ها، فایل‌های تصویرسازی، لوگو و طراحی وب‌سایت. هنرمند قیمت را خودش تعریف می‌کند و هفتاد درصد هر فروش را برای خود نگه می‌دارد. برخلاف خیلی از سایت‌ها، Creative Market محدودیت انحصاری ندارد، بدین معنی که محصول شما می‌تواند در پلتفورم‌های دیگر نیز ظاهر شود بدون اینکه جریمه‌ای پرداخت کنید. اگر طراح یک مشتری معرفی کند یک کمیسیون ده درصدی نیز دریافت می‌کند.
Creative Marketدر لیست سایتش بیش از ۲۰۰۰۰۰ محصول دارد، پس به چشم آمدن در این لیست سخت خواهد بود. برای اینکه این اتفاق رخ دهد و پولی بدست آورید فروشنده باید با جدیت خودش را ارتقا دهد و در گروه‌های مختلف عضو شود تا شانس بهتری برای دیده شدن در این سایت داشته باشد.
 
 
EnvatoMarket
Envato بسیار شبیه Creative Market است اما دسته‌بندی فنی بیشتری دارد: تم وب‌سایت، کد، ویدیو، فایل صوتی، فایل‌های گرافیکی، عکس، مدل‌های سه بعدی و فلش. در بخش طراحی گرافیکی، چیزی که شما می‌بینید، درست همان چیزی است که شما می‌خرید، بنابراین احتمال کمتری وجود دارد که خریدار توسط محصولات پر زرق و برقی که درست کار نمی‌کنند فریب بخورد.
برای خلق و فروش محصولات گرافیکی، فروشندگان باید تایید فایل‌هایشان را از Envato بگیرند. فروشنده قیمت را تعیین می‌کند و بعد سایت هزینه خودش را به آن اضافه می‌کند. وقتی محصولش به فروش رفت ۵۵٪ از قیمت اعلام شده کسر می‌شود آن هم اگر محصول انحصاری سایت نباشد.
 
 
Fiverr
این سایت برای قیمت‌های بسیار بسیار ارزانش قابل‌ توجه است. تنوع بسیار زیادی از محصولات در Fiverr وجود دارد که تعداد محدودی از آن‌ها قیمتی بالای ۵ دلار دارند بدین معنی که پول کمی به طراحان داده می‌شود. ازطرفی عضویت رایگان است و فروشنده ۸۰٪ مبلغ این داد و ستد را دریافت می‌کند پس برای هر فروش ۴ دلار باقی می‌ماند. با اینکه پرداخت به طراح در این سایت کم است، اما سایت بسیار مشهور است و اگر طراح زرنگ باشد می‌تواند مقدار مناسبی پول با حداقل تلاش به دست آورد. برای مثال اگر طراحان بخواهند لوگو بفروشند، می‌توانند یک تمپلیت درست کنند. با خلق یک نشانه مختصر و استفاده از یک تایپ‌فیس رایگان، طراح به سادگی می‌تواند رنگ‌ها و نام شرکت را برای هر مشتری جابه‌جا کند. گرچه مشتری یک لوگوی ویژه بدست نمی‌آورد، اما از طرفی هم فقط ۵ دلار پرداخت نموده است!
 
 
 
 
Inkd
Inkd سایتی دارای بخش‌های مختلف با کیفیت حرفه‌ایست – کارت ویزیت، بروشور، سربرگ و پاکت‌نامه، همه در این سایت موجودند. به صورت رایگان می‌توانید حساب باز کنید و تیم Inkd باید کارتان را قبل از اینکه در سایت در دسترس قرار گیرد تایید کنند. طراح ۲۰٪ مبلغ کل فروش را دریافت می‌کند البته منهای مالیات. تا به این لحظه سایت هیچ محدودیت انحصاری ندارد، اما در آینده ممکن است این ویژگی اضافه شود. بیشتر محصولات در Inkd قیمتی در حدود ۳۰ دلار دارند بنابراین طراح مبلغی نزدیک به ۶ دلار به ازای هر فروش دریافت خواهد کرد.
 
 
Society6
Society6 یکی از معروفترین پلتفورم‌ها برای هنرمندان است تا کارهایشان را در آن بفروش برسانند. فروشندگان یک طرح را ایجاد می‌کنند که می‌تواند در پلتفورم‌های متعدد مانند تلفن، تی‌شرت، لیوان، کیسه‌های تبت، پرده‌ها و نقاشی‌های هنری چاپ شود. خوبی این سیستم این است که برای فروشنده پرزحمت نیست؛ Society6 از چاپ و مراحل حمل و نقل مراقبت می‌کند. به علاوه، هنرمندان حقوق خود را برای آثار هنریشان حفظ می‌کنند.
Society6 یک قیمت پایه درنظر می‌گیرد و بیشتر محصولات قیمتی حدود ۱-۳ دلار دارند. هزینه پرینت اثر هنری توسط فروشنده تصمیم‌گیری میشود. این یک کار کم دردسر و کم سود است اما می‌توان از آن پول خوبی درآورد البته اگر طراح مشتاق باشد.
 
 
Redbubble
همانند سایت Society6، این سایت نیز راه دیگری برای هنرمندان است تا اجازه دهند شرکت دیگری مسئولیت چاپ و حمل آثارشان را بر عهده گیرد. فروشندگان همچنین، می‌توانند مالکیت کارهای خود را حفظ کنند و به صورت تی‌شرت، استیکر، لیوان و... بفروشند. حتی سیستم قیمت‌گذاری نیز شبیه به Society6 است. 
 
 
Etsy
این سایت نیز بسیار معروف است هم برای طراحان و هم برای فروشندگان. معروف است، پس رقابت نیز تنگاتنگ است. وارد کردن محصولتان در Etsy چیزی حدود ۰.۲۰ دلار هزینه برمی‌دارد. این قیمت برای چهار ماه است یا تا زمانی که فروش رود. سایت حدود ۳.۵ درصد از فروش را دریافت می‌کند، که البته مبلغ زیادی نیست. برخلاف دو سایت قبلی در اینجا هنرمند باید همه چیز را خودش تهیه و حمل کند.
 
 
Threadless
Threadless پر است از تی شرت‌های جورواجور که هیچ جایی نمی‌توانید مشابه آن‌ها را بیابید. همچنین کارهای هنری چاپ شده ، قاب گوشی و اقلام پوشیدنی دیگر نیز در این سایت وجود دارند. برای پول درآوردن در اینجا، هنرمندان وارد یک رقابت می‌شوند. این رقابت شامل تم‌های جذاب مثل «‌پشت و رو‌» به معنی چاپ طرح در هر دوطرف تی‌شرت است. برندگان این رقابت یک جایزه ۲۰۰۰ دلاری دریافت می‌کنند البته به شرطی که طرحشان انتخاب شود و ۵۰۰ دلار اضافه در ازای چاپ مجدد اثر. 
برای پول درآوردن از طریق این سایت هنرمندان باید یک ایده‌ی بکر داشته باشند. کارهای متوسط به هیچ جایی نمی‌رسند.
 
 
Skillshare
در این سایت حرفه‌ای‌ها به هنرجویان مهارتی خاص آموزش می‌دهند. موضوعات مختلفی مثل خطاطی و تصویرسازی برای تدریس وجود دارد. برای اینکه یک دوره آموزشی آغاز شود، اساتید باید درخواست بدهند و هرکسی هم پذیرفته نمی‌شود. حداقل چیزی که در این کلاس‌ها نیاز است ۴۵ دقیقه درس است که به ویدئوهای ۴-۹ دقیقه‌ای تقسیم شده است. بعد از اینکه ویدئوها کامل شدند کار اساتید تمام می‌شود و وظیفه‌ای مانند چک کردن تمرینات هنرجویان ندارند. زمانی که معلمی ۲۵ دانشجو را در کلاسش ثبت‌نام کند می‌توانند حق تدریس دریافت کنند.
 
 
Udemy
به مانند سایت قبل، Udemy نیز سایتی برای پول درآوردن افراد حرفه‌ایست. با این تفاوت که نیاز به درخواست دادن ندارد و حداقل نیاز، ۳۰ دقیقه کار که ۶۰ درصد آن باید به صورت ویدئو باشد. خیلی راحت و با کمترین هزینه می‌توان کلاس را شروع کرد. بیشتر کلاس‌ها با هزینه‌ای کمتر از ۵۰ دلار آغاز می‌شوند.
 
 
 
زمان انتشار: ۱۶:۱۶ ۱۳۹۶/۸/۱۰

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن

مجله الکترونیکی رنگ

در بیشتر موارد برای انتقال‌های مالی می‌بایست از پی‌پل یا کارت‌های بانکی بین‌المللی استفاده شود.
برای این منظور می‌توانید از سایت‌های فارسی که این خدمات را پشتیبانی می‌کنند کمک بگیرید.

ساناز آبادی

سلام
با سپاس
این وب سایت هایی که معرفی شده آیا از ایران هم میشه توی آنها عضو شد و کار گذاشت؟
اگر میشود چه جور حسابی باید باز کرد؟

ملیحه دودانگی

خوب این سایتها خوبن ولی ماها که ایران هستیم مگه میتوتیم استفاده کنیم؟! مشابه ایرانیش فکر کنم سایتهای مثل پونیشا باشن.