راز موفقیت طراحان مسافر


ترجمه:ریحانه دقیقیان


بخش وسیعی از جامعه هنرمندان برای کار در چهارچوب سنتی مشاغل ساخته نشده‌اند. فکر هماهنگ شدن با فضا و ساختار کاری و استرس‌های آن، آن‌قدر ناخوشایند است که عده‌ای خود را ملزم می‌دانند تا به هر نحوی که شده از این شیوه‌ی 9 صبح تا ۵ بعد از ظهر سرکار بودن و نحوه‌ی کار کردن شهری که ما آن‌را «شیوه‌ی معمول» می‌خوانیم، دوری کنند.
خوشبختانه مرزهای این شیوه‌ی معمول اکنون چندان روشن نیست، چرا که امروزه افراد دورکاری می‌کنند، به کار‌آفرینی مشغول می‌شوند، به‌صورت مستقل کار می‌کنند یا با دنبال نمودن علایق و استعدادهای خود به کشورهای دیگر سفر می‌کنند و خوراک و پوشاک و مسکن خود را در مسیر سفر تأمین می‌کنند. رویای یک «طراح مسافر» بودن - مانند جیکوب، نویسنده‌ی این مطلب- برای عده‌ی زیادی به وقوع پیوسته است، اما لازمه‌ی موفقیت در آن، برنامه‌ریزی و دنبال نمودن آن است.



داشتن چشم‌انداز دقیق و برنامه‌ریزی حساب‌شده
مسائل بسیار مهمی هستند که لازم است پیش از واگذار نمودن شغل‌ها و سمت‌های فعلی خود و خریدن بلیط، آن‌را بررسی کنید. اگر بدون تحقیق و بررسی دقیق عمل کنید، همه چیز می‌تواند با سرعتی باور نکردنی خراب شود.
داشتن مهارت‌های قابل عرضه
آیا مهارت‌های قابل عرضه دارید؟ آیا نیازی به این مهارت‌ها وجود دارد؟ تنها راه دانستن این مطلب امتحان کردن آن - مادامی که از کشور خارج نشده‌اید- است، چون کسب اطلاعات در مورد کارکردن به‌صورت مستقل -کارکردن برای خود- مستلزم مطالعه، عمل کردن و ایستادگی است. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.
بیشتر افرادی که برای خودشان به‌صورت مستقل کار می‌کنند، قبل از رهسپار شدن به محل کار رویایی‌شان، زمان بسیاری برای ساختن پایه‌های شغل خود و جذب مشتری صرف کرده‌اند.

یک‌جا نشینی یا کوچ‌نشینی!

آیا مایل هستید در یک مکان اقامت داشته باشید یا به‌صورت مداوم در سفر باشید؟ تحقیقات لازم را در این زمینه انجام دهید. شاید با ترسیم نقشه‌ی جهان در ذهن خود تصمیم‌تان را گرفته باشید، اما ممکن است دیدگاه‌تان به موانع احتمالی که بر سر راه شما سبز خواهند شد، کمی ساده‌انگارانه و سطحی بوده باشد. انجام یک آزمون عملی در قالب یک سفر طولانی می‌تواند ایده‌ی خوبی باشد. اگر این کار برایتان مقدور نیست، به سراغ سایت‌هایی مثل Expat Finder، Expat Focus یا Expat Exchange بروید، مطالب آن‌را بخوانید و با سایر مهاجرانی که در کشور مورد نظر شما مشغول به کار و زندگی هستند صحبت کنید.
لازم است درمورد موانع و حوداث احتمالی آگاهی کامل داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که این شرایط برای اولویت‌های زندگی شما کاملاً مناسب است. یکی از بزرگ‌ترین فاکتورهایی که باید در نظر گرفته شود هزینه‌ی زندگی  و درآمدی که برنامه‌ی آن را چیده‌اید نسبت به زندگی فعلی‌تان است. یک منبع آنلاین در زمینه‌ی هزینه‌های زندگی در سراسر جهان وجود دارد که برای مطالعه‌ی آن می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.
من شخصاً توصیه‌ی اکید می‌کنم پیش از هر اقدامی در جهت نقل مکان، تحقیقات جدی و گسترده‌ای در زمینه‌ی مسائل مالی داشته باشید.



بهداشت، درمان و مالیات
 دو فاکتور مهم دیگر مساله‌ی بهداشت و درمان و مالیات است. برخی کشورها هزینه‌های بهداشت و درمان کمی دارند، اما اگر خارج از شهرهای بزرگ زندگی می‌کنید نباید انتظار کیفیت بالایی در این زمینه داشته باشید.

اخلاق کاری
اخلاق کاری شما چگونه است؟ آیا اکنون که به‌صورت مستقل و برای خودتان کار می‌کنید راضی هستید؟ کار کردن به‌صورت مستقل در کشوری دیگر می‌تواند ماجراجویانه و جالب باشد، اما قبل از هر چیز خوب کردن شرط اول موفقیت است. شما مسئول حمایت از خودتان هستید و باید دریابید چند ساعت کار در هفته لازم است تا بتوانید زندگی خوبی در محل انتخابی‌تان داشته باشید.

نویسنده: جیکوب کاس (این مطلب با همکاری لورا کالیسن نوشته شده است)

منبع

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن